Domein verandert van naam

annodevries
Posts: 47
Joined: Wed Jul 08, 2009 4:54 am

Domein verandert van naam

Postby annodevries » Mon Jul 27, 2009 8:35 am

Hallo,
Ik heb bij de installatie van mijn hda een domein aangemaakt dat eindigt op .com. Tot voor kort zag ik op de computers in mijn netwerkje inderdaad een net werk dat eindigde op .com, stel voorbeeld.com. Sinds een paar dagen zie ik twee netweken: voorbeeld en voorbeeld.com.
Onder voorbeeld zie ik alle shares die ik heb aangemaakt enm wanneer ik voorbeeld.com probeer te openen krijg ik een venstertje met:"Kon de locatie niet aankoppelen. Kon lijst van gedeelde mappen niet van server opvragen".
Bij mijn weten heb ik zelf niets veranderd. Wat is er gebeurd? en belangrijker: kan het kwaad? Ben ik misschien gehacked? :roll:

User avatar
moredruid
Expert
Posts: 791
Joined: Tue Jan 20, 2009 1:33 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Domein verandert van naam

Postby moredruid » Mon Jul 27, 2009 11:20 pm

ik denk niet dat je gehackt bent, maar vreemd is het zeker.
misschien ligt het aan deze bug?

moeilijk om aan te geven.
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D2173656C7572206968616D41snlbxq' | dc
Galileo - HP Proliant ML110 G6 quad core Xeon 2.4GHz, 4GB RAM, 2x750GB RAID1 + 2x1TB RAID1 HDD

annodevries
Posts: 47
Joined: Wed Jul 08, 2009 4:54 am

Re: Domein verandert van naam

Postby annodevries » Mon Jul 27, 2009 11:57 pm

De betekenis van die bug begrijp ik niet, maar ik heb wel gemerkt dat ik vanaf windows computers niet meer in het netwerk kan komen. Dat wil zeggen ik kom wel in het netwerk zonder .com, en daar staat wel de hda, maar dan kom ik niet verder: de gedeelde schijven in hda zie ik niet. onder de netwerknaam zonder .com zie ik alleen andere windows computers en geen hda.
Kan ik misschien in Amahi de netwerkinstellingen aanpassen, of moet ik Amahi opnieuw installeren?

User avatar
moredruid
Expert
Posts: 791
Joined: Tue Jan 20, 2009 1:33 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Domein verandert van naam

Postby moredruid » Tue Jul 28, 2009 1:41 am

heb je iets veranderd in de domein/werkgroep instellingen? of geexperimenteerd met de PDC functie? mogelijk is het probleem daaraan gerelateerd.
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D2173656C7572206968616D41snlbxq' | dc
Galileo - HP Proliant ML110 G6 quad core Xeon 2.4GHz, 4GB RAM, 2x750GB RAID1 + 2x1TB RAID1 HDD

annodevries
Posts: 47
Joined: Wed Jul 08, 2009 4:54 am

Re: Domein verandert van naam

Postby annodevries » Tue Jul 28, 2009 2:20 am

Als je bedoelt in Amahi, ik weet zelfs niet hoe ik daarin domeinnaam of werkgroep instellingen kan veranderen. En een PCD functie is mij ook niet bekend.

annodevries
Posts: 47
Joined: Wed Jul 08, 2009 4:54 am

Re: Domein verandert van naam

Postby annodevries » Wed Aug 05, 2009 4:20 am

Ik heb nu Amahi weer helemaal opnieuw geinstalleerd. Ik heb het domein stolp.com genoemd. aanvankelijk zag ik mijn hda in de netwerkverbindingen en daarin ook de shares die ik heb in de hda. De volgende dag stond er behalve stolp.com ook workgroup onder Windows netwerk. Onder stolp.com staat alleen nog de windows computer van mijn vrouw en onder workgroup staan mijn Ubuntu en "Server", (dat is de naam van mijn Fedora 10 computer, waarop Amahi staat. Onder Ubuntu kan ik mappen vinden, en onder server is niets te vinden. Hda is nergens meer terug te vinden. Met Firefox kan ik nog wel in amahi op de homepage en de setup pagina's. Ik heb nu al drie keer een nieuwe installatie van Amahi uitgevoerd, met drie keer hetzelfde waardeloze resultaat. Ik denk dat ik hier niet verder mee kom, en dat ik het maar moet opgeven. :mrgreen: :cry:

Ik hoop nog dat er iemand is die hier een oplossing voor weet.

User avatar
moredruid
Expert
Posts: 791
Joined: Tue Jan 20, 2009 1:33 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Domein verandert van naam

Postby moredruid » Wed Aug 05, 2009 5:17 am

Als je overige systemen in de werkgroep "Workgoup" staan (in Windows: zie Deze Computer, Eigenschappen, Computernaam) zal die naam inderdaad in je netwerkbeeld verschijnen. Dit is te verwachten aangezien een domeinfunctie niet ondersteund wordt. De hda zou echter wel in de werkgroep "stolp.com" moeten staan.

Ik neem aan dat je de clients al eens herstart hebt (echt herstart, niet in slaapstand). En wat draait er op de client (Windows XP/Vista/Mac OS X/Linux)?

Verder vraag ik me af waar je de domeinnaam hebt ingesteld: in een Amahi profiel of tijdens de installatie van Fedora? Die van de installatie wordt namelijk door de Amahi instellingen overschreven. Wat ik uit je woorden haal is dat je het in het Amahi profiel hebt gedaan.
Ik neem ook aan dat de hda DHCP, DNS etc. doet en dat je dit hebt uitgeschakeld in je router.
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D2173656C7572206968616D41snlbxq' | dc
Galileo - HP Proliant ML110 G6 quad core Xeon 2.4GHz, 4GB RAM, 2x750GB RAID1 + 2x1TB RAID1 HDD

annodevries
Posts: 47
Joined: Wed Jul 08, 2009 4:54 am

Re: Domein verandert van naam

Postby annodevries » Wed Aug 05, 2009 6:04 am

Als je overige systemen in de werkgroep "Workgoup" staan (in Windows: zie Deze Computer, Eigenschappen, Computernaam) zal die naam inderdaad in je netwerkbeeld verschijnen. Dit is te verwachten aangezien een domeinfunctie niet ondersteund wordt. De hda zou echter wel in de werkgroep "stolp.com" moeten staan.

Ik neem aan dat je de clients al eens herstart hebt (echt herstart, niet in slaapstand). En wat draait er op de client (Windows XP/Vista/Mac OS X/Linux)?

Verder vraag ik me af waar je de domeinnaam hebt ingesteld: in een Amahi profiel of tijdens de installatie van Fedora? Die van de installatie wordt namelijk door de Amahi instellingen overschreven. Wat ik uit je woorden haal is dat je het in het Amahi profiel hebt gedaan.
Ik neem ook aan dat de hda DHCP, DNS etc. doet en dat je dit hebt uitgeschakeld in je router.

Het gekke is dat er twee namen staan in het netwerkbeeld: stolp.com, dat ik heb aangemaakt in het Amahi profiel (Daarin verschijnt de windows xp professional computer) en workgroup, dat ik nergens zelf heb aangemaakt (met daarin de ubuntu en de Fedora 10). De hda staat nergens. Ik heb de server (Fedora dus) en de ubuntu verschillende keren helemaal opnieuw opgestart. DHCP in de router heb ik uitgeschakeld. In de router heb ik (Fritzbox 7220) heb ik niets gevonden over DNS, maar als ik in de internetbrouwser bv hda intyp kom ik feilloos op de homepage van de hda.

User avatar
moredruid
Expert
Posts: 791
Joined: Tue Jan 20, 2009 1:33 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Domein verandert van naam

Postby moredruid » Wed Aug 05, 2009 7:12 am

hmpf, da's vreemd.

kun je op de winxp machine eens het volgende commando geven (start > uitvoeren > cmd):

Code: Select all

ipconfig /flushdns
dit verwijdert de huidige dns informatie die het systeem verzameld heeft en mogelijk nog in cache heeft staan.

en dan in de windows verkenner het volgende in de netwerkbalk typen:
\\hda
\\hda\Pictures

en eens kijken wat dat doet?
De hda zou in ieder geval onder "stolp.com" moeten staan, dit kan soms wel even (10 tot 20 minuten!) duren, dat is een bug in windows XP al sinds de eeuwigheid der eeuwigheden. Hij zou zichtbaar moeten zijn als ofwel hda ofwel server
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D2173656C7572206968616D41snlbxq' | dc
Galileo - HP Proliant ML110 G6 quad core Xeon 2.4GHz, 4GB RAM, 2x750GB RAID1 + 2x1TB RAID1 HDD

annodevries
Posts: 47
Joined: Wed Jul 08, 2009 4:54 am

Re: Domein verandert van naam

Postby annodevries » Wed Aug 05, 2009 8:50 am

hmpf, da's vreemd.

kun je op de winxp machine eens het volgende commando geven (start > uitvoeren > cmd):

Code: Select all

ipconfig /flushdns
dit verwijdert de huidige dns informatie die het systeem verzameld heeft en mogelijk nog in cache heeft staan.

en dan in de windows verkenner het volgende in de netwerkbalk typen:
\\hda
\\hda\Pictures

en eens kijken wat dat doet?
De hda zou in ieder geval onder "stolp.com" moeten staan, dit kan soms wel even (10 tot 20 minuten!) duren, dat is een bug in windows XP al sinds de eeuwigheid der eeuwigheden. Hij zou zichtbaar moeten zijn als ofwel hda ofwel server
In xp in de verkenner geprobeerd. Bij beide adressen krijg ik de melding "kan het item \\hda niet vinden" of "kan het item \\hda\pictures niet vinden"
Ik heb eerst ipconfig uitgevoerd.
Onder Stolp.com staat alleen de xp machine zelf.

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests