Amahi via usb installeren op server

SniFManS
Posts: 7
Joined: Sun May 23, 2010 5:43 am

Amahi via usb installeren op server

Postby SniFManS » Sun May 23, 2010 5:47 am

Nieuw voor mij maar klopt het voor 100% dat ik die fedora12 niet kan installeren op een server zonder CD/DVD station ?
Heb hier van tranquilpc een BBS server staan waar nu whs opstaat. En wil met een andere hd eens zien of ik fedora/amahi kan installeren op de da serverke.
Heb fedora12 dvd al gedownload , maar hoe kan ik dat nu geinstalleerd krijgen ? USB is de enige mogelijkheid , kan wel een lcd en toetsenbord met muis gebruiken als het echt moet .

User avatar
moredruid
Expert
Posts: 791
Joined: Tue Jan 20, 2009 1:33 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Amahi via usb installeren op server

Postby moredruid » Sun May 23, 2010 11:39 am

Tja, dan zul je ofwel een externe USB DVD-drive moeten zien te vinden ofwel de DVD iso overzetten naar een USB stick/drive en deze bootable maken. Zie voor handleidingen hierover de fedora website: https://fedoraproject.org/wiki/FedoraLiveCD/USBHowTo
Helaas is deze alleen in het Engels. Voor de installatie zul je inderdaad gebruik moeten maken van een keyboard & monitor. Muis is handig maar niet verplicht.

Succes!
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D2173656C7572206968616D41snlbxq' | dc
Galileo - HP Proliant ML110 G6 quad core Xeon 2.4GHz, 4GB RAM, 2x750GB RAID1 + 2x1TB RAID1 HDD

SniFManS
Posts: 7
Joined: Sun May 23, 2010 5:43 am

Re: Amahi via usb installeren op server

Postby SniFManS » Sun May 23, 2010 1:30 pm

Bedankt voor je uitleg en tip !Had WHS ook geinstalleerd via usb en dat ging vlot , enkel nu met fedora is het allemaal nieuw en veel teveel info om in 1 keer te slikken :-)
Maar stap voor stap en we leren bij .

SniFManS
Posts: 7
Joined: Sun May 23, 2010 5:43 am

Re: Amahi via usb installeren op server

Postby SniFManS » Sat May 29, 2010 4:56 am

Wel heb al van alles geprobeerd om een iso file op de usb stick te kunnen zetten en dat was geen probleem . Kan opstarten met die usb stick,krijg de installer te zien. Taal selecteren en keybord via de niet zo mooie grafische toestanden dan starten we we fedora. Maar dan loopt het mis , nadat ik het paswoord heb in gegegeven en het punt bereik waar je de indeling van de hd's moet gaan maken . Kies simpek de eerste HD SDA1 als doel en als opstart medium ook deze hd . Gebruik de volle ruimte van de hd . Had voor een nieuwe install gekozen omdat het een test hd is waar niks op staat van 300 gig . Maar dan krijg ik melding dat er een image niet op de hd staat en dat ik deze moet kopieëren . Enige wat ik kan doen in de kader is opnieuw of annuuleren aan klikken . Dus hier loop ik vast . iemand tips ? Want neem aan dat dit niets te maken heeft met de usb stick op zich !
De usb stick heb ik gemaakt met een fedora 12 DVD ( stick van 8 gb ) en de software dat ik hier voor gebruik heb is de unetbootin-windows-442 software !



EDIT
.......

Heb nu een live usb stick gemaakt via een fedora software pakket voor windows . Zo kon ik opstarten en van uit de fedora versie de boelinstalleren op de pc . Echter krijg je dan niet alle stappen die beschreven zijn op het controle pannel van amahi?
kan ik nu amahi toch nog installeren ?

User avatar
moredruid
Expert
Posts: 791
Joined: Tue Jan 20, 2009 1:33 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Amahi via usb installeren op server

Postby moredruid » Sat May 29, 2010 12:41 pm

Dit is mogelijk, de uitleg staat hier op de wiki.

Het wordt echter niet aangeraden aangezien dan een hoop extra zaken die nodig zijn voor Amahi niet meteen meegeinstalleerd worden.
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D2173656C7572206968616D41snlbxq' | dc
Galileo - HP Proliant ML110 G6 quad core Xeon 2.4GHz, 4GB RAM, 2x750GB RAID1 + 2x1TB RAID1 HDD

SniFManS
Posts: 7
Joined: Sun May 23, 2010 5:43 am

Re: Amahi via usb installeren op server

Postby SniFManS » Sat May 29, 2010 2:01 pm

Ik krijg het niet voor mekaar om de dvd versie werkend op een usb stick te krijgen .
Op de zelfde mannier al geprobeerd zoals ik de life heb aan gemaakt en met die uniboot . Maar krijg dus ergens een melding en dan stopt hij ermee .
Het is daarom dat er veel mensen bij windows blijven :-)

User avatar
moredruid
Expert
Posts: 791
Joined: Tue Jan 20, 2009 1:33 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Amahi via usb installeren op server

Postby moredruid » Sun May 30, 2010 7:52 am

tja, dat is heel vervelend. Begrijp echter wel dat dit het USB disk verhaal niet een probleem is van Amahi, maar van Fedora. Amahi bouwt op Fedora verder, en er mag redelijkerwijs ook wel verwacht worden dat een DVD drive voor de installatie wel te regelen is. Ik heb zelf geen enkel probleem gehad, zowel met de installatie van Fedora als de installatie van Amahi. Ook een latere install (in een VM) was geen enkel probleem. Ik heb het wel op de aanbevolen manier gedaan.
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D2173656C7572206968616D41snlbxq' | dc
Galileo - HP Proliant ML110 G6 quad core Xeon 2.4GHz, 4GB RAM, 2x750GB RAID1 + 2x1TB RAID1 HDD

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests